Villa Giorgia Albergo in Collina

The atmosphere is that of an elegant private Villa on the Tuscan hills overlooking the city of Pistoia. The location is an enchanting surprise for those who wish to savour the slow rhythms and delights of the Tuscan region.

“La Veranda” where the typical Tuscan Cuisine will delight you.

The atmosphere is that of an elegant private Villa on the Tuscan hills overlooking the city of Pistoia. The location is an enchanting surprise for those who wish to savour the slow rhythms and delights of the Tuscan region. The fascinating setting of this historical dwelling, refurbished into a new and elegant Hotel, is ideal for a romantic get away, for business as well as for vacation. You can accommodate in our panoramic Restaurant “La Veranda” where the typical Tuscan Cuisine will delight you. 

During the summer period a wonderful outdoor swimming pool awaits you. 



We take this opportunity to remind you that Hotel Villa Giorgia and the Restaurant “ La Veranda” is open from March 25th until October 31st 2013. 

The 18 rooms are divided into three categories; Classic, Superior and Deluxe, some of which have a terrace. The rooms, all warm and inviting, provide all the comforts required for a lovely and relaxing stay. A pleasant awakening awaits you with a rich buffet breakfast where particular attention has been taken in the choice of products to be served, all accompanied by a breathtaking view of the valley. 

Our Bar is open 24 hours a day and proposes traditional cocktails as well as personalized, regional and national wines, after dinner drinks and a large selection of teas. 



Villa Giorgia – Albergo in Collina 

Via Bolognese, 164 

51100 Pistoia (Pistoia) 

Tel. 0573/480042 - 0573/48422 

Fax. 0573/480991


info@villagiorgia.it 


www.villagiorgia.it 


MATCHING PROFILE ON S2B VILLA GIORGIA

VILLA GIORGIA

sorge in località Burchietti, su una delle colline più belle della Toscana, a tre chilometri da Pistoia. Immersa in un parco di pini marittimi e ulivi, è un capolavoro di autorevolezza e semplicità, un delicato elemento del paesaggio che sposa alla perfezione la bellezza naturale del luogo.

Tre chilometri la separano dalla città, lungo la via Porrettana, l'antica strada di collegamento che partiva da Roma e arrivava a Bologna. Villa Giorgia è stata nel tempo locanda e rinomato ristorante, poi questa dolce Signora collina si è messa a riposo ha dormito per qualche anno. E’ stata la passione di un imprenditore pistoiese, Claudio Giacometti, ha risvegliarla e a vestirla di nuovo, grazie a un sapiente e delicato restauro durato tre anni. 

Giacometti ha scelto subito di conservare il corpo originale della dimora, alla quale ha affiancato una seconda unità che garantisce maggior agio agli gli ospiti e diventa una naturale espansione dell'edificio storico. La pietra di Santa Fiora per le scale, il travertino chiaro e noce per i servizi, il parquet in quercia e pavimenti in gres fine porcellanato per le camere. E ancora, colori che scaldano e rilassano. Un giardino che vanta quattromila nuove essenze, tra arbusti,piante ad alto fusto, piante aromatiche. A Villa Giorgia si consumano i nuovi lussi della vita: il contatto con una natura purissima e il piacere di prendersi cura di sé e di chi si ama. Come le antiche stazioni di posta, Villa Giorgia accoglie il viaggiatore stanco e lo ristora. Come un albergo moderno dotato di ogni comfort, è il luogo ideale per chi desideri visitare le città d’arte della Toscana e arrivare fino al mare. Come un rifugio romantico, garantisce cura e riservatezza.